25 Şubat 2019 Pazartesi
Working Schedule (Çalışma Planı)
Project Timetable
Time Intervals
Activity
October
Meeting webinars
Organizing facebook, whatsapp groups,
Teachers get personal padlet accounts of their own,
Teachers introduce themselves,their schools and hometowns.
Students choose/prepare project logos and posters
Students prepare posters about Secure Internet Use.
Students are applied pre-quetionniare
Students get twinspace accounts
November
School principles, teachers and parents are informed about etwinning project and twinspace.
Parents fill in permission slips
Preparation of school boards.
Students search old outdoor games of kids via help of parents
December
Decoding Coding Hour Activities
Forming play groups,
Students introduce their games online.
January
Groups play their games and shoot a video
Propagating facilities: Through EBA, local bulletins, school websites, local newspapers.
February
Groups create new games of their own and introduce them.
March
Groups perform their own games and shoot videos.
April
Groups write stories, poems or make songs about the games they create.
May
Students share their products/performance through twinspace and they take part in discussions
As part of “Outdoor Classroom Day”, students teach their games to other students.
June
Etwinning Activites (cake, T-shirt etc.)
“Outdoor Classroom Day”
Exhibition of Works
Teachers’ feedback, questionnaire
Final Questionnaire,
Common work; ebook, e-newspaper, e-magazine, video, project report.
Last webinar connect
Closure
Proje Zaman Tablosu
Zaman Aralığı
Yapılacak Etkinlik
Ekim
Tanışma webinarının yapılması,
Facebook, whatsapp gruplarının kurulması,
Öğretmenlerin kişisel padlet’lerini açması,
Öğretmenleri kendilerini, okullarını ve bulundukları illeri tanıtmaları,Öğrencilerin proje logosu ve posterleri oluşturulması ve seçimi,
Güvenli internet kullanımı konulu poster hazırlanması,
Öğrencilere ön anket çalışmasının yapılması,
Öğrencilerin twinspace’e kayıtları
Kasım
Okul idaresi, öğretmenlerin ve velilerin bilgilendirilmesi, şifre verilmesi
Velilere izin belgelerinin doldurtulması,
Okul panolarının oluşturulması,
Öğrencilerin aileleri yoluyla eski sokak oyunlarını araştırmaları,
Aralık
Kodlama Saati etkinlikleri,
Oyun gruplarının oluşturulması,
Öğrencilerin yeni öğrendikleri oyunları online olarak tanıtmaları,
Ocak
Her grubun yeni öğrendikleri oyunları oynamaları ve video haline getirmeleri,
Yaygınlaştırma çalışmaları: EBA, yerel bültenler, okul web siteleri, yerel gazeteler gibi linklerin paylaşılması
Şubat
Her grubun yeni bir oyun tasarlaması ve tanıtması
Mart
Her grubun yeni tasarlanan oyunları oynamaları ve video haline getirmeleri,
Nisan
Her grubun tasarladığı oyun ile ilgili hikaye, şarkı ve şiir yazması,
Mayıs
Öğrencilerin forumu kullanması, kendi ürünlerini paylaşması ve tartışmalara katılması,
“Okul Dışarda Günü” kapsamında öğrencilerin diğer sınıflardaki öğrencilere oyunları öğretmesi,
Haziran
Etwinning Günü çalışmaları (pasta, tişört vs)
Okul Dışarda Günü Çalışmaları
Yapılan çalışmaların sergilenmesi,
Öğretmenlerin proje hakkındaki geri dönüşleri, anket
Son anket uygulanması,
Ortak ürünler; E-kitap, e-gazete, e-dergi, video, proje raporu,
Son webinar bağlantısı
Kapanış
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder